פרסום באינטרנט - עקרונות מנחים לניהול קמפיין חדש

 

התחלתם גם אתם לנצל את הערוץ המשתלם, האפקטי ובעל התוצאות המידיות שנקרא - פרסום באינטרנט? מזל טוב. ברוכים הבאים למועדון המפרסמים החכמים! במאמר זה תקבלו כמה טיפים ואף הזהרות חשובות לגבי פרסום באינטרנט בכדי לסייע לכם לקראת הקמפיינים החדשים עליהם אתם עובדים או תעבדו בעתיד.

 

פרסום באינטרנט - פרסום ממוקד למגזרים:

פרסום באינטרנט הוא כל כך אפקטיבי עבור חברות המפרסמות לציבור רחב של קהלים כי האינטרנט הוא מלחתחילה ערוץ תקשורתי מפולח לקהלים לפי תחומי עניין (יש אתרי בריאות, אתרי ספורט, אתרי סטודנטים, אתרים לחובבי מוזיקה מסוג מסויים ועוד ועוד). יהכולת שלכם להגיע עם אותו מוצר או שירות בכל פעם לקה אחר אשר לו מאפיינים שונים (כגון קבוצת גיל, השכלה, סטאטוס תעסוקתי ועוד) היא מה שמבטיח רלוונטיות של קמפיין. לא רק שהמיקוד הופך פרסום באינטרנט לזול יותר (כי אתם משלמים על החשיפה וככל שיהא מצוצמת וממוקדת כך אתם חוסכים את התשלום עבור גולשים אשר אינם קהלי יעד מלחתחילה). חשוב לעבוד בצורה אינטנסיבית על התאמת המסרים לקהלי יעד שונים עם דגש על השפה הפרסומית של כל קהל בנפרד.


פרסום באינטרנט - פרסום ממוקד מבחינם מסרים חדים וברורים:

פרסום באינטרנט הוא פרסום מינימליסטי. להבדיל מפרסומת טלוויזיה בה יש זמן לספר סיפור (גבר רואה אישה ברחוב, מתלהב, היא מפילה מעטפה, הוא מרים אותה ורודף אחריה... כשהיא מגיעה ביתה היא רואה שמספר הטלפון שלו רשום עליה ופריים סיום - הם מדברים בטלפון). זה טוב ויפה לקולנוע, לטלוויזיה ולעתים גם לרדיו אולם כאשר מדובר על פרסום באינטרנט אין לכם את הזמן ואין לכם את הכלים בטכניים להעביר סיפורים ארוכים ומורכבים. קמפיין טוב הוא קמפיין ממוקד המעביר מסר חד וחלק.


פרסום באינטרנט - פרסום ויזואלי ראשית כל:

פרסום באינטרנט אמנם לא אמור להעברי מסרים ארוכים ומורבים אולם הוא אמור למשוך את העיין וליצור הזדהות ועניין באופן מידי. לרשותכם עומד עולם הגרפיקה אשר כבר מזמן הפך להיות חלק אינטגרלי במדיה הוירטואלית בכלל ובפרט כאשר מדובר על פרסום באינטרנט. ככל שאתם תשקיעו יותר בהעברת מסרים באמצעים גרפיים כך אתם תוכלו לעבודפחות קשה מבחינת הטקסט. גרפיקה מוכרת וחייבים לדעת לנצל אותה נכונה.


פרסום באינטרנט - פרסום איכותי ואמין:

כיום בכלל יש מודעות מוגברת לנושא של אמינות בפרסום אולם כאשר מדובר על פרסום באינטרנט, יש להקפיד על אחת כמה וכמה הן על רמה גבוהה של פרסום והן על אמינות כי האינטרנט הוא כלי שמאפשר לגולש להיות צרכן חכם שלא לוקח מסרים כמובן מאליהם ובודק אותם. אם תפיצו מסרים שקריים סביר להניח שיעלו על כך ולא רק שלא יקנו אלא יבואו אליכם בטענות ואף יפיצו בקרב שאר הגולשים באינטרנט כי יש להזהר מכם. האינטרנט היא מדיה ויראלית בה מידע מתפשט ישירות כמו וירוס ועליכם לדעת לנצל זאת לטובתכם בלי לקיחת סיכונים.